ذهن نوشت

درگیری‌های یک ذهن مغشوش
يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

اعتیاد ما به تکنولوژی

بسم الله

حذف گوشی توسط عکاس برای نشان دادن

اعتیاد ما به تکنولوژی


من اولین کسی خواهم بود که اعتراف می کند برده گوشی خود است. آنقدر که دختر 10 ساله ی من که می توانست برای گردش رفتن، هر جای دنیا و انجام هر کاری را انتخاب کند، تصمیم به رفتن به کمپ گرفت تا یک تعطیلات بدون تکنولوژی داشته باشیم. برای مدیریت رسانه های اجتماعی برای 3 شرکت تا مطمئن شدن از ویرایش شده بودن مقالات و انتشار به موقع آن ها در اینجا، از طلوع خورشید تا غروب آن، من یک گوشی در دست و یک لپ تاپ رو به روی خودم دارم. می دانم که تنها شخص این شکلی نیستم.


عکاس اهل کارولینای شمالی، اریک پیکرزگیل، یک نمای مختصر از میزان وابسته بودن ما به گوشی ها را برای ما ارائه می دهد. در مجموعه ی او، با نام حذف شده، اریک از سوژه های خود خواسته تا با گوشی های خود در موقعیت های مختلف روز حالت بگیرند و سپس وی دستگاه ها را از آن ها گرفته تا نشان دهد ما به مثابه یک فرهنگ چقدر به شدت وابستگی وسواس گونه به دستگاه های تکنولوژی خود داریم. اریک برای انجام این پروژه زمانی الهام گرفت که یک خانواده را در حال خوردن صبحانه در رستوران در حالی مشاهده کرد که همه ی آن ها گوشی به دست داشتند (به جز مادر آن ها). اریک نوشت:

خانواده ای که در کنار من در کافه ایلیوم در تروی شهر نیویورک نشسته اند، به شدت از یکدیگر جدا هستند. آنچنان صحبتی نمی کنند. پدر و دو دختر گوشی های خود را بیرون آورده اند. مادر گوشی ندارد یا ترجیح داده آن را فعلا کنار بگذارد. او به بیرون از پنجره خیره شده، ناراحت و تنها در معیت نزدیک ترین خویشاوندانش. پدر گاهی سر خود را بالا می آورد تا اطلاعات مبهمی که آنلاین به دست آورده را اعلام کند. دو بار به یک ماهی بزرگ که به دام افتاده صحبتی کرد. هیچ کس پاسخی نداد. من از استفاده از تکنولوژی برای ارتباطات به جای در ارتباط بودن غمگینم. این مورد در گذشته هیچ وقت اتفاق نیافتاده و من شک دارم که ما حتی به گوشه ای از تاثیر اجتماعی این تجربه جدید دست یافته باشیم. مادر اکنون گوشی خود را درآورده.


جالب اینجاست که متصل بودن به مردم اطراف جهان آسان تر از همیشه شده، اما در عمل، ما در حال حاضر بیش از پیش از مردم اطراف خود منقطع شده ایم. اریک امیدوار است این انقطاع را در قالب تصاویر بزرگ خود به ما یادآوری کند.

بازآفرینی صحنه های روزانه که همه ما تجربه کرده ایم، زمانی که خیره شدن مردم به نقطه ای در بین دستان خالی خود را نشان می دهد، جلوه ای پوچ و بی معنی دارد. این تصاویر همچنین یادآور خوبی است که گوشی ها، تبلت ها و دستگاه های الکترونیکی خود را کنار بگذاریم و در کنار مردم اطراف خود واقعا حاضر باشیم. این کاری است که من در این هفته انجام خواهم داد.


شما می توانید اریک را در اینستاگرام دنبال کنید.

توضیح: تصاویر اریک پیکرزگیل دارای کپی رایت هستند و با اجازه وی در سایت SLR Lounge استفاده شده اند. این مقاله را بدون اجازه کتبی از SLR Lounge و خود عکاس، کپی، اصلاح یا بازنشر نکنید.



برخی از تصاویر همین مجموعه از منابع دیگر:







لینک سایت منبع

بعد نوشت: بعد از این که این مطلب رو منتشر کردم، دیدم حدود 40 دقیقه قبل از من، سایت زومیت هم همین مطلب رو با متنی اندکی متفاوت، از یه منبع دیگه ترجمه کرده و گذاشته. من هم چندتا تصویر رو از زومیت و سایتی که منبع اون ها بود به این مطلب اضافه کردم که در سایت SLR Lounge وجود نداشت.



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
طبقه بندی موضوعی

بسم الله

حذف گوشی توسط عکاس برای نشان دادن

اعتیاد ما به تکنولوژی


من اولین کسی خواهم بود که اعتراف می کند برده گوشی خود است. آنقدر که دختر 10 ساله ی من که می توانست برای گردش رفتن، هر جای دنیا و انجام هر کاری را انتخاب کند، تصمیم به رفتن به کمپ گرفت تا یک تعطیلات بدون تکنولوژی داشته باشیم. برای مدیریت رسانه های اجتماعی برای 3 شرکت تا مطمئن شدن از ویرایش شده بودن مقالات و انتشار به موقع آن ها در اینجا، از طلوع خورشید تا غروب آن، من یک گوشی در دست و یک لپ تاپ رو به روی خودم دارم. می دانم که تنها شخص این شکلی نیستم.


عکاس اهل کارولینای شمالی، اریک پیکرزگیل، یک نمای مختصر از میزان وابسته بودن ما به گوشی ها را برای ما ارائه می دهد. در مجموعه ی او، با نام حذف شده، اریک از سوژه های خود خواسته تا با گوشی های خود در موقعیت های مختلف روز حالت بگیرند و سپس وی دستگاه ها را از آن ها گرفته تا نشان دهد ما به مثابه یک فرهنگ چقدر به شدت وابستگی وسواس گونه به دستگاه های تکنولوژی خود داریم. اریک برای انجام این پروژه زمانی الهام گرفت که یک خانواده را در حال خوردن صبحانه در رستوران در حالی مشاهده کرد که همه ی آن ها گوشی به دست داشتند (به جز مادر آن ها). اریک نوشت:

خانواده ای که در کنار من در کافه ایلیوم در تروی شهر نیویورک نشسته اند، به شدت از یکدیگر جدا هستند. آنچنان صحبتی نمی کنند. پدر و دو دختر گوشی های خود را بیرون آورده اند. مادر گوشی ندارد یا ترجیح داده آن را فعلا کنار بگذارد. او به بیرون از پنجره خیره شده، ناراحت و تنها در معیت نزدیک ترین خویشاوندانش. پدر گاهی سر خود را بالا می آورد تا اطلاعات مبهمی که آنلاین به دست آورده را اعلام کند. دو بار به یک ماهی بزرگ که به دام افتاده صحبتی کرد. هیچ کس پاسخی نداد. من از استفاده از تکنولوژی برای ارتباطات به جای در ارتباط بودن غمگینم. این مورد در گذشته هیچ وقت اتفاق نیافتاده و من شک دارم که ما حتی به گوشه ای از تاثیر اجتماعی این تجربه جدید دست یافته باشیم. مادر اکنون گوشی خود را درآورده.


جالب اینجاست که متصل بودن به مردم اطراف جهان آسان تر از همیشه شده، اما در عمل، ما در حال حاضر بیش از پیش از مردم اطراف خود منقطع شده ایم. اریک امیدوار است این انقطاع را در قالب تصاویر بزرگ خود به ما یادآوری کند.

بازآفرینی صحنه های روزانه که همه ما تجربه کرده ایم، زمانی که خیره شدن مردم به نقطه ای در بین دستان خالی خود را نشان می دهد، جلوه ای پوچ و بی معنی دارد. این تصاویر همچنین یادآور خوبی است که گوشی ها، تبلت ها و دستگاه های الکترونیکی خود را کنار بگذاریم و در کنار مردم اطراف خود واقعا حاضر باشیم. این کاری است که من در این هفته انجام خواهم داد.


شما می توانید اریک را در اینستاگرام دنبال کنید.

توضیح: تصاویر اریک پیکرزگیل دارای کپی رایت هستند و با اجازه وی در سایت SLR Lounge استفاده شده اند. این مقاله را بدون اجازه کتبی از SLR Lounge و خود عکاس، کپی، اصلاح یا بازنشر نکنید.



برخی از تصاویر همین مجموعه از منابع دیگر:







لینک سایت منبع

بعد نوشت: بعد از این که این مطلب رو منتشر کردم، دیدم حدود 40 دقیقه قبل از من، سایت زومیت هم همین مطلب رو با متنی اندکی متفاوت، از یه منبع دیگه ترجمه کرده و گذاشته. من هم چندتا تصویر رو از زومیت و سایتی که منبع اون ها بود به این مطلب اضافه کردم که در سایت SLR Lounge وجود نداشت.

۹۴/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی