ذهن نوشت

درگیری‌های یک ذهن مغشوش
يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶ ب.ظ

رجب، شعبان ، رمضان!

بسم الله

کسی که 100 روز روزه می گرفت

رجب، شعبان ، رمضان!


«سید کیوان مهشید فرزند سید اسماعیل در سال 1322 در تهران متولد شد، او جوانی فعال، متدین، اهل مطالعه و عبادت بود. او در ماه های رجب، شعبان و رمضان حدود 100 روز روزه می گرفت، کیوان مهشید هنگام دستگیری دانشجوی رشته علوم بود و در دادگاه تجدید نظر به 10 سال زندان محکوم شد.
وی علاقه زیادی به یادگیری زبان داشت و در زندان دائم کتاب در دستش بود و با خود به این طرف و آن طرف می برد، بعدها در زندان از مسلمانها برید و نسبت به نماز و احکام و اصول اسلامی بی اعتنا شد و گرایش های چپی و مارکسیستی پیدا کرد. او بعد از پیروزی انقلاب به جرم فعالیت در کادرهای سری حزب توده دستگیر، زندانی و بعد اعدام شد.»


این مطلب از پانویس صفحه 131 کتاب خاطرات احمد احمد به کوشش محسن کاظمی نقل شده.


 

 

 

کتاب خاطرات احمد احمد رو چند سال قبل خریده بودم و اندکی در صفحاتش پیش رفته بودم!

دوباره چند روز قبل رفتم سراغش و ان شاء الله این بار قصد دارم تمومش کنم.

خرید کتاب از سایت پاتوق کتاب (قیمت 10900 تومان)

 



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
طبقه بندی موضوعی

بسم الله

کسی که 100 روز روزه می گرفت

رجب، شعبان ، رمضان!


«سید کیوان مهشید فرزند سید اسماعیل در سال 1322 در تهران متولد شد، او جوانی فعال، متدین، اهل مطالعه و عبادت بود. او در ماه های رجب، شعبان و رمضان حدود 100 روز روزه می گرفت، کیوان مهشید هنگام دستگیری دانشجوی رشته علوم بود و در دادگاه تجدید نظر به 10 سال زندان محکوم شد.
وی علاقه زیادی به یادگیری زبان داشت و در زندان دائم کتاب در دستش بود و با خود به این طرف و آن طرف می برد، بعدها در زندان از مسلمانها برید و نسبت به نماز و احکام و اصول اسلامی بی اعتنا شد و گرایش های چپی و مارکسیستی پیدا کرد. او بعد از پیروزی انقلاب به جرم فعالیت در کادرهای سری حزب توده دستگیر، زندانی و بعد اعدام شد.»


این مطلب از پانویس صفحه 131 کتاب خاطرات احمد احمد به کوشش محسن کاظمی نقل شده.


 

 

 

کتاب خاطرات احمد احمد رو چند سال قبل خریده بودم و اندکی در صفحاتش پیش رفته بودم!

دوباره چند روز قبل رفتم سراغش و ان شاء الله این بار قصد دارم تمومش کنم.

خرید کتاب از سایت پاتوق کتاب (قیمت 10900 تومان)

 

۹۳/۰۳/۱۱

نظرات  (۱)

۱۲ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۸ زینب هاشمی
سلام! 
چطور ممکنه یه همچین آدم متدینی یهو از همه چیز جدا شه!! شاید دوستان ناباب در زندان! شاید قوی نبودن ایمان! شاید ....
آفرین آقا سید هر کتابی میخونید معرفی هم بکنید
پاسخ:
سلام.
درسته که توی چند خط بیان شده، ولی همچین یهو هم نبوده!!
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی