ذهن نوشت

درگیری‌های یک ذهن مغشوش
سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۲۸ ب.ظ

رقص با کاستیکا (تصاویر جدید افزوده شد)

بسم الله

دسته

منبع غنی از الهام (تصاویر جدید اضافه شد)

رقص با کاستیکا


ایده پروژه «رقص با کاستیکا» زمانی به وجود آمد که تصمیم گرفتم مهارت روتوش کردنم را تجدید کنم. بعد از پیدا کردن آرشیو کاستیکا آکسینته در فلیکر، مسحور تصاویر و عناوین آن ها شدم. می خواستم آن ها را به زندگی بازگردانم. اما بیشتر از آن می خواستم داستانی به آن ها بدهم.

می خواستم ابهامی در هر تصویر وجود داشته باشد. چیزهایی اغلب واقعی یا نه کاملا درست! به این دلیل دوست داشتم آن ها را در زمینه ای کمی سوررئال قرار دهم. اما فکر می کنم باید بر عهده بیننده باشد که کاراکتر من در عکس را خوب یا بد، روشن یا تیره تعیین کند.

احتمالا هرگز داستان واقعی این مردم را نخواهم دانست اما در ذهن من، آن ها شخصیت هایی در قصه ای که اختراع کرده ام هستند ... عاشقان ازلی، دختری در انتظار برگشت معشوقش به خانه، پسرانی شریک در تخیلات، کودکانی معصوم با اشاره ای کوچک از چیزی تاریک.

به عبارتی این یک همکاری است، گرچه با عکاسی که هرگز ملاقات نکرده و نخواهم کرد و مردی که وظیفه نگهداری از این آرشیو را بر دوش خود گرفته. این مجموعه نتیجه کار سزار پوپسکو در بازیابی و اسکن این تصاویر بوده که من را قادر به ترسیم چنین منبع غنی از الهام در کارهای کاستیکا اکسینته کرده.


به سفارش دوستی روتوشی کردم بر عکسی که در انتهای مطلب وجود دارد. وقتی این مطلب را دیدم با توجه به قضیه دوستم و عکس، برایم جالب تر شد و نوشتار را ترجمه کرده و قرار دادم. امید که خواننده محترم استفاده کرده باشد.


تازه


راهنما


دست به دست در عرشه


معصومیت


تفنگدار خجل


کلاغ


آوازه خوان


یار


عروس نپتون


شقایق های بلند


برادران دمدمی مزاج


تصاویر جدید







درباره هنرمند

جین لانگ

عکاس و هنرمند دیجیتال، متولد 1970 در ملبورن استرالیا. او عکاسی و عکس ترکیبی را برای ایجاد تصاویر سوررئال ترکیب می کند. وی اکثر دوران کاری خود را به عنوان طراح گرافیک در حدود 20 سال قبل با گشایش استودیوی شخصی خویش در 1996 آغاز کرد. او با فتوشاپ به صورت خودآموز از 1994 به شکل تجاری و شخصی کار کرد و با علاقه به عکاسی شروع به عکاسی ترکیبی کرد.

برای چندین سال از لوازم قرضی یا ساده استفاده می کرد تا این که حدود 2 سال قبل دوربین حرفه ای خرید. از آن به بعد با تمام وجود به عکاسی روی آورد و بر پرتره های مفهومی تمرکز کرد.

کارهای او برنده جوایزی نیز شده اند و مورد توجه سایت های مختلفی از جمله ABC News و Daily Mail، Petapixle و ... قرار گرفته اند.


منبع 1 - منبع 2 - سایت عکاس


عکس مذکور در ابتدای مطلب، قبل و بعد از عمل!



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
طبقه بندی موضوعی

بسم الله

دسته

منبع غنی از الهام (تصاویر جدید اضافه شد)

رقص با کاستیکا


ایده پروژه «رقص با کاستیکا» زمانی به وجود آمد که تصمیم گرفتم مهارت روتوش کردنم را تجدید کنم. بعد از پیدا کردن آرشیو کاستیکا آکسینته در فلیکر، مسحور تصاویر و عناوین آن ها شدم. می خواستم آن ها را به زندگی بازگردانم. اما بیشتر از آن می خواستم داستانی به آن ها بدهم.

می خواستم ابهامی در هر تصویر وجود داشته باشد. چیزهایی اغلب واقعی یا نه کاملا درست! به این دلیل دوست داشتم آن ها را در زمینه ای کمی سوررئال قرار دهم. اما فکر می کنم باید بر عهده بیننده باشد که کاراکتر من در عکس را خوب یا بد، روشن یا تیره تعیین کند.

احتمالا هرگز داستان واقعی این مردم را نخواهم دانست اما در ذهن من، آن ها شخصیت هایی در قصه ای که اختراع کرده ام هستند ... عاشقان ازلی، دختری در انتظار برگشت معشوقش به خانه، پسرانی شریک در تخیلات، کودکانی معصوم با اشاره ای کوچک از چیزی تاریک.

به عبارتی این یک همکاری است، گرچه با عکاسی که هرگز ملاقات نکرده و نخواهم کرد و مردی که وظیفه نگهداری از این آرشیو را بر دوش خود گرفته. این مجموعه نتیجه کار سزار پوپسکو در بازیابی و اسکن این تصاویر بوده که من را قادر به ترسیم چنین منبع غنی از الهام در کارهای کاستیکا اکسینته کرده.


به سفارش دوستی روتوشی کردم بر عکسی که در انتهای مطلب وجود دارد. وقتی این مطلب را دیدم با توجه به قضیه دوستم و عکس، برایم جالب تر شد و نوشتار را ترجمه کرده و قرار دادم. امید که خواننده محترم استفاده کرده باشد.


تازه


راهنما


دست به دست در عرشه


معصومیت


تفنگدار خجل


کلاغ


آوازه خوان


یار


عروس نپتون


شقایق های بلند


برادران دمدمی مزاج


تصاویر جدید







درباره هنرمند

جین لانگ

عکاس و هنرمند دیجیتال، متولد 1970 در ملبورن استرالیا. او عکاسی و عکس ترکیبی را برای ایجاد تصاویر سوررئال ترکیب می کند. وی اکثر دوران کاری خود را به عنوان طراح گرافیک در حدود 20 سال قبل با گشایش استودیوی شخصی خویش در 1996 آغاز کرد. او با فتوشاپ به صورت خودآموز از 1994 به شکل تجاری و شخصی کار کرد و با علاقه به عکاسی شروع به عکاسی ترکیبی کرد.

برای چندین سال از لوازم قرضی یا ساده استفاده می کرد تا این که حدود 2 سال قبل دوربین حرفه ای خرید. از آن به بعد با تمام وجود به عکاسی روی آورد و بر پرتره های مفهومی تمرکز کرد.

کارهای او برنده جوایزی نیز شده اند و مورد توجه سایت های مختلفی از جمله ABC News و Daily Mail، Petapixle و ... قرار گرفته اند.


منبع 1 - منبع 2 - سایت عکاس


عکس مذکور در ابتدای مطلب، قبل و بعد از عمل!

نظرات  (۳)

۲۶ آبان ۹۴ ، ۰۸:۵۷ زینب هاشمی
سلام
از ایده ی آوازه خوان، یار و اون رخت لباس خوشم اومد.
عکس آخریه خیلی خوب شده باریکلا. آدم هوس میکنه نقاشیش کنه.

یادمه وقتی هنوز مدرسه میرفتم دوستام بهم میگفتن برو گرافیک بخون.ولی هیچ وقت ب حرفشون گوش نکردم. فک میکدم علاقه ای ندارم ب این کار. الان خیلی پشیمونم. اگه گرافیک خونده بودم لااقل هم عکاس خوبی میشدم هم میتونستم تصاویر سورئال خوبی واسه نقاشیام بسازم. این آخر بدبیاریه ک آدم وقتی پشیمون بشه ک دیگه سودی نداشته باشه! :/ والااااا

اونجوریم ک میگفتید بی مخاطب نیستیدا !  :)
پاسخ:
سلام.
کلا خیلی خوب اجرا کرده. دمش گرم.

کلا زیاد اهل پشیمونی نیستم. چون تبعات کار خودم رو میپذیرم و چون میدونم سودی نداره. سعی میکنم عبرت بگیرم.

این نظرات قدیمیه. این مطلب رو قبلا منتشر کرده بودم و چون چندتا عکس اضافه کردم، دوباره آوردمش توی مطالب جدید. اینا مخاطب بودن، دیگه نیستن!
سپاس
۰۳ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۰۴ محسن میرزابیکی
سلام سید از مطلب زیبای مذکور به فیض رسیدیم> مخصوصا از عکس mollaomar
 کوته کلام باید،  آن جا که کاری از توست
احسنت گفتن من،  حرفی به یک کتاب است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی