طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است


بسم الله

اِ پیکچر ایز ورث اِ تاوزند وردز

کمالات کمالی!


گفته اند اسم بی تاثیر نیست بر رسم! یعنی بنده که نامم رضاست، (لابد)خصلت های امام رضایی دارم!!! یا فلانی که اسمش محمد است، محمدی!!! این وسط تکلیف چنگیز و تیمور و ... چه می شود، الله اعلم!!! البته نه این که خصلت همه ی چنگیزها برگردد به همان مغول معروف! مگر همین یکی را داشتیم به این اسم در تاریخ چندین و چند هزار ساله؟!! در این راستا بنده یک نظریه دارم. اجازه بدهید حالا سیروس را فرض کنیم ببینیم تکلیفش چیست!!!

۳۰ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۰ ۵ نظر

بسم الله

یک کپسول ژئوپولیتیکی، یا چطور می شود

محمو عباس و محمود احمدی نژاد را یک اینچ از یکدیگر جدا کرد!

قدرت: پرتره هایی از رهبران جهان


رهبران جهان کنجکاوی انسان را بر می انگیزند. در رفتار آن ها یکی ممکن است خودبینی، خون‌گرمی، نبوغ، فراموش شدگی و یا بسیاری صفات دیگر را شامل شود؛ به همین دلیل نگاه کردن به چهره ی آن ها چنین مطالعه ای را جذاب می سازد. قدرت: پرتره هایی از رهبران جهان، یکی از همین مجموعه ها با چنین ویژگی های مرموز است. قدرت توسط عکاسش پلاتون، 150 تصویر زیبا را از مردان و زنان - اکثرا مردان - که حکومت رژیم یا دولتی را در سراسر جهان به عهده دارند، جمع آوری کرده است.

۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۰ ۲ نظر

بسم الله

یادی از آن روزها

آن شروع ...


تقدیم به کسی که گرچه هرگز در اینجا این اثر را نخواهد دید، ولی دلیل نمی شود آن را منتشر نکنم و فراموش کنم شروع آشنایی را ... کسی که همیشه می گفت:

I love fatemah s.a ,her father ,her husband ,her sons and her daughters!


--- تولدش مبارک! ---


۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۰ ۰ نظر

بسم الله

اندر حکایت آفتابـ...ـه

روبه پر فریب و حیلت ساز


شبی در جامع بعلبک ... که نه!!! هنوز توفیق حضور در مکان مذکور حاصل نشده و در جمع آرزوهاست رفتن به آنجا و نبشتن مطلبی با چنین مطلعی! هعی! و اما بعد، شبی در بوستانی از بلادی متبرک به نام حضرت سوج (1)، به جمع دوستان بودیم به نام های مالک ابن فضیل، عباس ابن موسی و محمد ابن ابیه (2)!! و هر دم از این بوستان گلی می چیدیم و در غیاب آفتاب، به یکی آفتابه (3) جانی تازه می دادیم گرمی محفل را! که مریدی مر مرا گفت، چیست معنی این صورت بدین آفتابه؟ به چشم ظاهر در تصویر حاضر نگریستیم که در آن روبهی بود با دست و پای، به کنار یکی مک(Mac)، دست و دم برافراشته و چشم در مانیتور دوخته! که خود حکایت همی کردی از تمکن وی به مال دنیا و یادم آوردی قسمت خود را که فقر و پی سی(PC) است مر این دنیا را!!!

شکر خدای را همی گفتمی و چشم از آن صورت برداشتمی که مبادا برق مال دنیا، پر کند آنچه را که خاک گور لایق است مر درون را!!! دستی بر محاسن خود کشیده و در ذهن خود معایب خویش مرور می کردم که نهیب زد "قل!"، یعنی بگو!!! بی درنگ بر فرق او کوفتیم که "ذق"! یعنی بچش(!!!) مر سزای این بی ادبی را! گفت "آخ"! که معنی خود همی دانید و باقی زیاده!!! خلاصه خاطر خطیر مکدر کرد و شب را بر ما تلخ! صباح، در معیت رسولی موحد که سلام و درود خدا باد(!)، طی طریق می کردیم، یکی پیامی آمد از جانب ابن فضیل! البته نه به واسطه ی صبا!!! که الی یوم هذا، اگر به هر بادی دچار شده ایم، نامش صبا نبوده مر آن باد را!!! القصه نبشته بود "روباه مکار"!!! ما که بزرگ مجلس بودیم و کباده علم و عمل می کشیدیم، چون چنین پاسخی بدیدیم، همی خجلت کشیده و به صدق و فراست وی معترف گشته، گفتیم: "یا مالک! انت العاقل و انا الجاهل! و هل یرحم الجاهل الا العاقل!!!"


گر که خواهی حرفی از صدق ضمیر / رو ز کودک بشنو ور نه گو (4) بمیر!

این چنین بر طبل علم خویشتن / تو مزن چون خامی همچون یک خمیر!


برگردان فارسی در ادامه مطلب موجود است!!!


1- سوج: (از آنجا که دروغ کنتور ندارد!) نام یکی از 124000 پیامبر که مردم این منطقه به وی متوسلند و من باب تبرک به آنجا یاسوج گویند!

2- ابن ابیه: پسر پدرش!

3- آفتابه: آفتابه . [ ب َ / ب ِ ] (اِ مرکب ) آب تابه . ظرفی فلزین با لوله ای بلند که در آن آب گرم کنند. مِحَم ّ. || اِبریقی از فلز و بیشتر از مس که در طهارتخانه بکاربرند. قُمْقُمه . (مهذب الاسماء). قُمْقُم . کُمْکُم . || ظرفی فلزین که پیش و پس از طعام دست و دهان بدان شویند || متاخرین چنین نامی بر نرم افزاری نهاده اند!

4- گو: عرض به حضور منور شما، معنی فارسی منظور نبوده!! جماعت خوارج به معنای "برو" به کار می برند!!!


۲۲ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۲۸ ۳ نظر

بسم الله

سربازان اسرائیلی که پس از بازگشت از غزه به اسرائیل در حال راندن تانک هستند. سیگفرید مودولووا / رویترز

دو روایت!

اسرائیل مظلوم!


در این مطلب ابتدا نگاهی داریم به یک سری تصاویر از اسرائیل و سپس تصاویری از غزه. این عکس ها جزء تصاویر منتخب یک سایت در هفته های 29، 30، 31 و 32 سال جاری میلادی بوده اند که در این جا به صورت دو دسته مذکور قرار گرفته. اگر بگویم هیچ انتخابی در کار نبوده دروغ گفته ام. برخی تصاویر آن منبع حذف شده اند. علت اصلی، تکراری بودن و یا عادی بودن برخی تصاویر از نظر بنده است.


تصاویر گرچه نشان دهنده همه ابعاد مسئله نیستند، اما به حد مطلوب گویا هستند. یک نکته در توضیحات تصاویر در سایت منبع به چشم می خورد که در ترجمه با آن وفادار نبودم. در اکثر مواقع وقتی صحبت از ویرانی ها در غزه می شد، در توضیح تصویر عبارت "which witnesses said" به کار می رفت. به فرض مثال نوشته می شد "منطقه شجاعیه که به گفته شاهدان مورد حمله سنگین اسرائیل قرار گرفته" که چنین عبارتی برای تصاویر مربوط به اسرائیل به کار برده نشده بود. این جمله یعنی شاهدان، یعنی خود اهالی غزه و یا طرفدارانش می گویند کار اسرائیل بوده. یعنی برای چنین فجایع واضحی واقعا نیاز به شاهد هست و بیان چنین عبارتی؟ بد نیست همین عبارت انگلیسی را در تصاویر گوگل جستجو کنید! شاید زیاد روی این مسئله ریز شده ام!

۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۴۱ ۰ نظر