طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است


بسم الله

V a l u e    o f    m a r t y r d o m    i s    t h e    h i g h e s t    v a l u e ,

and time makes everything obsolete except Martyr's blood.


Supreme Leader Ayatollah Khamenei

۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۰۸ ۰ نظر

بسم الله

سَلاَمٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ

شکیبایان را بشارت


هر لحظه از امروز، اتفاق و خاطره ای در ذهنم مرور می شد که دوست داشتم بنویسم. اما دیگر نه! بگذریم ...

خدایش بیامرزاد، مادربزرگ خوب ما را

که در این چند سال آخر، حقیقتا سختی کشید و بر سختی صبر کرد و شاکر بود.

. . .

۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۰۹ ۲ نظر

بسم الله

 

مربی در زمان استراحت بر سر پسر فریاد می کشد.

ورزش ملی

مبارزه برای چندرقاز


مسابقات بوکس برای بچه ها در تایلند از 6 سالگی شروع می شود. موی تای، ورزش ملی تایلند، یکی از سخت ترین هنرهای رزمی در جهان است. بسیاری از مردم درآمد زندگی خود را از آن به دست می آورند، بنابراین مبارزه کودکان برای توریست ها و شرط بندان بخشی از زندگی روزمره است.

میزان حداقل سنی برای مبارزان وجود ندارد. دو تا سه بار در ماه، آن ها برای مبلغی ناچیز مسابقه بوکس می دهند و خود را از نظر ذهنی و جسمی تا حد نهایت آن مورد فشار قرار می دهند.

تنهای اندکی از آن ها ثروتمند و نماد محبوب بوکس می شوند.

در 25 سالگی، معمولا دوران حرفه ای پایان می پذیرد.

۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۵۸ ۱ نظر

بسم الله

دستان کوچک، آرزوهای بزرگ

تجارت یتیم خانه


شرایط زندگی در بسیاری از یتیم خانه های هند وحشتناک است. کودکان به درستی تغذیه مناسب و شستشو نمی شوند، تنبیه می شوند و در هنگام بیماری هیچ مراقبت پزشکی در کار نیست. بدترین چیز این است که این کودکان یتیم نیستند. صاحبان این خانه ها افرادی را به روستاها می فرستند تا کودکان را اجاره کرده و به یتیم خانه های تقلبی بیاورند تا توریست ها با پول خود در این کار شریک شوند - تمام پول های خیریه به جیب صاحبان یتیم خانه ها می رود. والدین گمان می کنند فرزندانشان به خوبی مراقبت می شوند. در طول تعطیلات مدرسه، بعضی از بچه ها اجازه دارند به خانه و اقوام خود بازگردند. بزرگترها در خانه می مانند و خواهر و برادرهای کوچکتر به یتیم خانه و مکان قبلی باز می گردند.

با تصاویر خود می خواهم رنجی را نشان دهم که نتیجه ی توریسم یتیم خانه ها است. خانه کودکان به جای ساخته شدن، کمتر می شود. مهم است که از توانمندسازی کودکان در درون خانواده های خود حمایت شود. اما در عوض این یتیم خانه ها هستند که با کمک های مالی و توزیع بی حساب مقادیر زیاد پول ترویج می شوند.

۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۴۷ ۱ نظر

بسم الله

هر که کاووس خواهد ...

دوست پرمغز ما


اصلا بعضی چیزها روی پیشانی آدم نوشته شده! باور کنید! اما گاهی این نوشته ها آنقدر طولانی می شود که جای بیشتری نیاز دارد و چون از چپ به راست و قاعدتا بالا به پایین می نویسیم، در آن مواقع به سطحی وسیع در پایین پیشانی نیاز است!!! نپرسید کجا! و برای دوست ما در آنجا نوشته پرمغز!

عرض می کردم، در دانش‌کاه، بچه های پرمغز بسیار کمند! مخصوصا از جماعت نسوان!!! باور کنید! همین کاوسی، دوست ما و همان فرد معکوس(عکس شده!)، از همان معدود افراد پر مغز است! البته خواننده محترم بداند، همان گونه که در زبان خوارج، گاهی لغات به چند معنی موجودند، مثلا گاهی یک لغت معنی دوست و در آن واحد معنی نوعی حیوان خانگی می دهد، به همین ترتیب مستحضرید که در ادبیات ما مغز و دماغ معادلند!!! و شد آنچه شد!!! اصلا برویم سراغ دوست پرمغزمان!!!

۰۹ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۴ ۲ نظر