ذهن نوشت

درگیری‌های یک ذهن مغشوش
شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۴ ب.ظ

با تو فرق می کند

بسم الله

برای یک دوست عزیز

با تو فرق می کند


این اولین استاپ موشنی هست که ساختم. به این صورت که ابتدا آهنگ رو که خیلی دوست داشتم چندین بار گوش دادم و با نگاه کردن به کارهای دوستم، سعی کردم یک داستان کوتاه متصور بشم. بعد روند کار رو رسم کردم و المان ها رو از خود نقاشی های اون دوست درآوردم و خودم روی کاغذ کشیدم (یعنی تمام شخصیت ها و تصاویر بر اساس نقاشی های دوستم هست). با گوشی عکس گرفتم، بردم داخل فتوشاپ و با تغییر لایه ها و جا به جایی ها و ذخیره ی تک تک فریم ها (که شد 110 فریم) و کنار هم گذاشتنشون با آهنگ، تونستم این کار رو بسازم. تقریبا نصف روز وقت روی این کار گذاشته شده.

سوالی بود، توی کامنت ها میتونم جواب بدم :)



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
طبقه بندی موضوعی

بسم الله

برای یک دوست عزیز

با تو فرق می کند


این اولین استاپ موشنی هست که ساختم. به این صورت که ابتدا آهنگ رو که خیلی دوست داشتم چندین بار گوش دادم و با نگاه کردن به کارهای دوستم، سعی کردم یک داستان کوتاه متصور بشم. بعد روند کار رو رسم کردم و المان ها رو از خود نقاشی های اون دوست درآوردم و خودم روی کاغذ کشیدم (یعنی تمام شخصیت ها و تصاویر بر اساس نقاشی های دوستم هست). با گوشی عکس گرفتم، بردم داخل فتوشاپ و با تغییر لایه ها و جا به جایی ها و ذخیره ی تک تک فریم ها (که شد 110 فریم) و کنار هم گذاشتنشون با آهنگ، تونستم این کار رو بسازم. تقریبا نصف روز وقت روی این کار گذاشته شده.

سوالی بود، توی کامنت ها میتونم جواب بدم :)

نظرات  (۳)

سلام عالی بود
خدا قوت 
لذت بردم
منم یاد شازده کوچولو افتادم
ولی انصافا دقت و حوصله میخواد
ان شاءالله بازم اون حال خوش و خبر خوش رو داشته باشید و بسازید و ما لذت ببریم.
پاسخ:
سلام.
به به، وبلاگ ما رو منور کردید :)
خوشحالم که از دیدنش لذت بردید.

بله، دقت و حوصله میخواد. میشناسم بعضی ها رو که با وجود تذکر زیااااد، همچین گاهی کم دقتی میکنن :)
ولی آدم که با عشق و علاقه کاری رو بکنه، دقت و حوصله لازم رو هم پیدا میکنه.

نه دیگه، مثل این شاید درست نکنم! تا خدا چی بخواد.
ولی همین که فهمیدم میتونم از اینا درست کنم، خودش خیلیه.

میتونم بگم تا حالا از دیدن وبلاگ خودم اینقدر خوشحال نشده بودم! ممنون که سر زدید، گرچه با تبلیغ مستقیم خودم :))))
سلام و عرض ادب.

The first step is always the hardest .

اولین قدم همیشه سخترین قدمه.

حالا که با موفقیت اولین قدم رو برداشتین، عقب نشینی نکنین .

*
*
*
تم داستانتون فانتزی ، زیبا و عمیق بود .من متاسفانه از اون قسمت (دقیقا)قبل از

 تابش خورشید سر در نیاوردم .

*
*
*
 اگه من این کار رو انجام میدادم حتما اوج اسمون رو بیشتر و مشخصتر می کردم یا برعکس، ارتفاع پایین با طبیعت یا کوه رو نشون میدادم .

براتون ارزوی موفقیت و قدم های بزرگتر رو دارم.
پاسخ:
سلام خانم ژابیز.
ممنون از لطفتون. این به قول شما اولین قدم رو با عشق و علاقه برداشتم! چون برای یکی از دوستان خوبم بود و من هم خبر خوبی شنیده بودم و همه اسباب کار جور بود!!! نمیدونم دوباره همچین فرصتی و حالی پیدا میشه یا نه.
+
اون قسمت قبل از خورشید، و البته خود خورشید، کمی قرار بود فرق کنه ولی اجرای اون برای من سخت بود. در نتیجه مثلا سعی کردم لبخند زدن رو ترسیم کنم که ظاهرا خوب نشده، چون یکی دوتا از دوستان هم اشاره کردن.
+
داستان هم باید خیلی کوتاه میبود تا بتونم اجرا کنم. با توجه به کارهای اون دوست عزیزم، ساده ترین حالت رو استفاده کردم. انتخاب اون پرنده و عنوان و ... هم دلیل داشت که برمیگرده به صحبت های من و اون شخص.
+
باور کنید همچین همین کار هم راحت نبود برام. مخصوصا توی اون فرصت. وگرنه کاستی زیاد داره. خیلی چیزا توی ذهنم بود که توی اجرا سخت میشد.
+
ممنون از شما که کار رو دیدید و با دید خوبتون، برای ثبت نظر وقت گذاشتید.
سپاس
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۹ زینب هاشمی
:)))))))
سلام. 
از هیجان نتونستم نخندم. خیییلی باریکلا دارید. آفرین خوشم اومد.
نمیدونم چرا وقتی نگاش میکردم یاد شازده کوچولو افتادم. 
خیلی خوشمزه بود.
اگه امکان داشت که حضوری ببینمتون حتما ازتون میخواستم یادم بدید. 
بازم از این کارا بکنید. 
دست دوستتون هم درد نکنه.
پاسخ:
سلام.
خودم هنوز هربار که میبینم هیجان دارم و لذت میبرم!! :)))))
گفتم یه کار متفاوت براش انجام بدم. ولی خداییش خیلی متفاوت شد!!

آره، قبول دارم، شبیه شازده کوچولو شد! دیگه بهتر! یه امتیاز هست تقریبا!
حضوری که، بعیده بشه. سختی کار اینه که حوصله میخواد. همین. خودم وقتی تمومش کردم، دیدم ساعت 3 شده!!!
همین که راه بیافته اصل کار، دیگه پیش میره. منم البته تصاویر محدود و داستان کوتاهی انتخاب کردم.

از این کارا هم که بعیده دوباره انجام بدم. خیلی سخته!!! انگیزه قوی میخواد :)))))))
سپاس از این که سر میزنید و همیشه حضور گرمتون رو دارم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی