طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است


بسم الله

روایتی از اولین عکاس خبری زن غزه

آنچه زیر آوار مدفون است


داشتم مروری می کردم بر بعضی از سایت های عکاسی، مطالب یکی از سایت ها را مناسب ارائه دیدم. چون پروژه های عکاسی را گذاشته بود و همین یعنی عکاس برای چه عکاسی کرده و هدفش چه بوده و برخی از آن ها چقدر ساده شروع شده بودند و چه نتایج جالبی داشتند.

مثلا پروژه عکاس، ثبت لحظه ای بود که سوژه از یک محیط تاریک به محیط پر نور وارد می شود و در واقع واکنش او!!! یا مجموعه عکس از مناطق مختلف مثل مناطق جنگ زده ی آلبانی، افغانستان و ... . فردی تصویر پاهای عابرین پیاده را ثبت کرده بود و از آن ها خواسته بود کنار دیوار بایستند تا از پاهای آن ها عکس بگیرد!!! یکی از مجموعه هایی که حتما در اینجا قرار خواهم داد، پرتره هایی بود از افراد کک مکی!!! یکی از سوژه های عکاس می گوید روزی بعد از بازی، مادر بزرگم به من گفت تا صورتم را خوب بشویم تا کثیفی پاک شود و من این کار را کردم. ولی وقتی مرا دید گفت دوباره بهتر و محکم تر این کار را بکن. ولی من خوب صورتم را شسته بودم!!! و حال عکاس زیبایی های افراد کک مکی را به تصویر کشیده بود و به این مسئله پرداخته بود!!! مجموعه دیگر عکس زنانی بود که مورد ضرب و شتم همسر خود قرار گرفته بودند و همین مجموعه می توانست صدایی باشد برای شنیده شدن.

به هر صورت، همین انتخاب هدف و روند یک پروسه می تواند جالب باشد. مثلا کسی می تواند تصاویر باقی مانده از انقلاب و دفاع مقدس روی دیوار ها به تصویر بکشد. یا حتی مدل موی مردان در اجتماع. یا روند رشد فرزندتان یا خود شما! یا زندگی افراد در خانه سالمندان. مثلا زندگی و پوشش مردم یکی از روستاهای نزدیک خود ما! یا خیلی چیزهای دیگر. همین چیزها و حتی مسائل ساده تر مجموعه ی جالبی را خلق می کنند که در برخی موارد در آینده ارزش خود را نشان می دهند و حتی سرمایه فرهنگی می شوند. بگذریم. چند عدد از همین پروژه های عکاسی مربوط به اولین عکاس خبری زن غزه است که در این جا سه پروژه او را قرار می دهم.

۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۰ ۱ نظر

بسم الله

همکار و بیشتـر

آقای آندینـــه


حالا از کجا شروع کنم؟ فکر کنم اولش بد نباشد! تا به حال، اسم گروه 1 - 5 را شنیده اید؟!!! عرض می کنم، در مورد فرد بالا که نگاهش پایین است، برادرش را اول شناختم و بعد خودش را، و بعد آن برادرش را و انگار یکی دیگر هم هست که هر وقت دیدم خبرتان می کنم! یعنی 1 - 5 برادر!!! چرا نگفتیم 4؟ اگر نمیدانید، بدانید که رسم متاخرین، بیان اعداد به شکلی اینجوری است! مثلا گروه 1 + 5، یا 6 + 5، یا 3 + 3 و ...! ورژن جدیدش استفاده از علامت تفاضل است که بنده در اینجا از آن رو نمایی کردم!!! حتی می شد بگوییم 2 × 2 که برای خودش خیلی ضرب است!!! ولی دیدیم خوب نیست خیلی جلوتر از زمانه حرکت کنیم!!! عقل های کوتاه بیان ما را درک نخواهند کرد و از سرنوشتی مثل ارشمیدس ترسیدیم!!! بگذریم!!! ادامه مطلب را در ادامه مطلب بخوانید!!!

۰۶ تیر ۹۳ ، ۲۰:۲۷ ۴ نظر